Asset Publisher
Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl
Data publikacji strony internetowej: 2012-07-01.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2019-03-06.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- brak alternatywy dla treści nietekstowych (filmy, nagrania dźwiękowe, obrazy fotograficzne, grafiki i infografiki);
- na stronie występują elementy o niewystarczającym minimalnym kontraście.
Oświadczenie sporządzono dnia 2020.07.20 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pan Marek Matecki: tel. 22 185 53 63; email: dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pl). Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Kalisz , Kaliska 195, 62-860 Opatówek, kontakt telefoniczny na nr 62 766 44 40 lub e-mailowo na adres kalisz.poznan@lasy.gov.plBudynek nie jest otoczony ogrodzeniem.
Pojazdy parkowane są na parkingu przed siedzibą nadleśnictwa, lub bezpośrednio po jego prawej stonie na wyznaczonych do tego polach parkingowych. Nie ma wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.
Dostęp do budynku wymaga skorzystania ze schodów lub pochylni. Przed wejściem do budynku należy skorzystać z domofonu, urządzenie zamontowane jest bezpośrednio przy drzwiach wejściowych do budynku głównego. Do wejścia głównego prowadzą schody. Osoby z trudnościami w poruszaniu się są proszone o telefoniczne poinformowanie o tym fakcie pracownika nadleśnictwa, po czym zostaną pokierowane do wejścia dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych znajdującego się w tylniej części budynku. Goście są doprowadzani na miejsce spotkania przez osobę, z którą byli umówieni.
W budynku nie ma windy, ani platformy umożliwiającej dostanie się na pierwsze piętro budynku. Dla osób niepełnosprawnych ruchowo dostępne jest wejście znajdujące się w tylnej części budynku, wyposażone w podjazd dla wózków inwalidzkich. Na piętrze 0 znajduję się sala konferencyjna dostosowane do obsługi gości, jak również toaleta dla osób niepełnosprawnych. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby co najmniej 7 dni wcześniej.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny na nr 62 766 44 40 lub e-mailowo na adres kalisz.poznan@lasy.gov.pl.